Opmerkingen:
- Serienummer is niet beschikbaar in de API van DATTO. Deze kunnen we om deze reden helaas niet synchroniseren.
Onze Datto (Autotask) RMM integratie werkt heel eenvoudig. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat de alerts naar de support mailbox van jouw omgeving gestuurd worden. De assets worden dan aangemaakt zodra er een melding van binnen komt.
Dit doe je door één of meerdere Monitors aan te passen:
Of je zorgt in de Global Settings dat het e-mailadres wordt toegevoegd:
Er zal dan automatisch een asset worden aangemaakt bij het binnenkomen van een melding. Deze asset wordt gekoppeld aan het bedrijf (de 'Site') als die in Inserve bekend is. De ticket wordt aan zowel het bedrijf als de asset gekoppeld.
Zorg er voor dat de Site naam in Datto exact overeenkomt met de bedrijfsnaam in Inserve!
De asset wordt op basis van het Datto id gekoppeld. Mocht je al assets in Inserve hebben staan, maak dan een Eigen veld aan met als naam 'datto_rmm_id' en vul het id bij de assets in dat je in de URL ziet staan als je het Device bekijkt: