Uren en artikelen van openstaande tickets factureren

Als een ticket gesloten wordt, worden automatisch de uren en artikelen op een concept-factuur klaargezet. Soms wil je echter enkele of alle uren en/of artikelen alvast facturen, maar de ticket wel open houden.

Dit is bijvoorbeeld bij langer lopende onderhoudstickets of een ticket die net over een maand heen valt, maar waar wel al flink uren op geboekt zijn. Het is nadelig voor de cashflow als dit pas een maand later in de facturatie meegaat. Wij adviseren dan ook om wekelijks te factureren, maar dat ter zijde.

Op de volgende manieren kun je openstaande regels toch factureren:

Ticket detail scherm

Gebruik het euro tekentje achter de tijdregel of artikel. Zie je deze niet? Dan zou het kunnen dat de tijdregel in een contract valt, of dat er nog geen bedrijf is geselecteerd in het ticket.

Openstaande regels scherm

Ga naar Facturen > Openstaande regels. Je krijgt dan een overzicht van alle tijdregels en artikelen die op openstaande tickets staan. Je kunt deze aanvinken en klikken op Factureer geselecteerde regels. Indien nodig kun je rechtsbovenin filteren op Bedrijf.