Teamleader

Met de Teamleader integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De bedrijven, contactpersonen en artikelen worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, die daarna als concept-facturen in Teamleader terecht komen.

Ik kan de integratie niet vinden?

Bij het aanmaken van je omgeving heb je een facturatiemodule kunnen kiezen. Heb je dat niet gedaan, of wil je wisselen van pakket, dan kunnen wij hem voor je activeren als je contact met ons opneemt via support@inserve.nl.

Hoe stel ik de integratie in?

Ga daarna naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties.

  • Klik op de knop 'Koppelen'. Je wordt nu doorgestuurd naar Teamleader, waar je toestemming kan geven aan Inserve om de gegevens in te zien die nodig zijn voor de koppeling.
  • Daarna kom je terug in de instellingen en zie je dat Teamleader 'Gekoppeld' is.
  • Vul de Standaard administratie, BTW tarief en betalingstermijn in.
  • Klik eventueel op 'Zie voorbeeld'. Hier zie je welke bedrijven in Inserve worden aangemaakt of bijgewerkt. Klik op de aantallen om een detailoverzicht te zien.
  • Vink het vakje 'Teamleader synchroniseren' aan, en wacht 5 minuten. De bedrijven in Inserve zullen dan gevuld worden, waarbij het interne nummer in Teamleader als debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar Teamleader toe, pas deze dus niet zomaar aan.

Registreren van gebruikte artikelen

De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:

Registeren van uren

Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:

Factureren

Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule. Voor het volledige proces, zie hier.

Klik na het aanmaken op 'Open externe factuur' en kunt hem direct aanpassen of versturen in Teamleader: