Met de HostFact integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De producten en debiteuren worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, die daarna als concept-facturen in HostFact terecht komen.
Neem met ons contact op via support@inserve.nl. De module moeten wij voor je activeren voor hij zichtbaar is.
Ga daarna naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties.
Er wordt gevraagd om IP-adressen te whitelisten, dit zijn:
Voeg deze IP's toe bij de API instellingen in HostFact.
Kopieer meteen de API key uit HostFact en plaats deze in het veld API sleutel.
Vink het vakje 'WeFact / HostFact synchroniseren' aan, en wacht 5 minuten. De bedrijven zullen dan gevuld worden met de debiteuren, waarbij het Debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar HostFact toe, pas deze dus niet aan.
De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:
Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:
Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule. Voor het volledige proces, zie hier.
Klik na het aanmaken op 'Open externe factuur' en kunt hem direct aanpassen of versturen in HostFact:
Het is mogelijk om het klantpaneel van Inserve te integreren in het HostFact klantpaneel. Het voordeel is dat de klant maar op één plek hoeft in te loggen om de facturen, offertes, tickets en contracten te zien. Een ander voordeel is dat je in het klantpaneel van HostFact CSS en HTML aanpassingen kunt doen, waardoor je nog meer informatie kunt tonen.
De klant wordt automatisch ingelogd via de debiteur. Voorwaarde hiervoor is dus dat de klant een inlog voor HostFact moet hebben. De eerste contactpersoon wordt gebruikt om de tickets te tonen.
Het werkt middels een HostFact plug-in. Deze kun je hier vinden.
In HostFact worden standaard alle API requests gelogd. Omdat Inserve best wat calls doet naar de API, kan het log bestand behoorlijk groot worden wat server problemen kan opleveren. We raden aan om de API logging te minimaliseren of uit te schakelen.