HostFact

Met de HostFact integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De producten en debiteuren worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, die daarna als concept-facturen in HostFact terecht komen.

Ik kan de integratie niet vinden?

Neem met ons contact op via support@inserve.nl. De module moeten wij voor je activeren voor hij zichtbaar is.

Hoe stel ik de integratie in?

Ga daarna naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties.

Er wordt gevraagd om IP-adressen te whitelisten, dit zijn:

  • 185.233.175.201 (IPv4)
  • 2a0c:eb00:0:f7:185.233.175.201 (IPv6)

Voeg deze IP's toe bij de API instellingen in HostFact.

Kopieer meteen de API key uit HostFact en plaats deze in het veld API sleutel.

Vink het vakje 'WeFact / HostFact synchroniseren' aan, en wacht 5 minuten. De bedrijven zullen dan gevuld worden met de debiteuren, waarbij het Debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar HostFact toe, pas deze dus niet aan.

Registreren van gebruikte artikelen

De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:

Registeren van uren

Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:

Factureren

Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule. Voor het volledige proces, zie hier.

Klik na het aanmaken op 'Open externe factuur' en kunt hem direct aanpassen of versturen in HostFact:

 

Importeren abonnementen

Het is mogelijk je abonnementen uit Hostfact te importeren naar Inserve. Een aantal punten hierbij zijn belangrijk:

- Het abonnementen wordt stopgezet in Hostfact en is vanuit daar niet meer te beheren
- De dienst eronder blijft actief
- Binnen Inserve kunnen we in een abonnement meerdere regels hebben, dit is niet het geval bij Hostfact. Inserve zal abonnementen uit Hostfact met dezelfde startdatum samenvoegen in 1 abonnement. 
- Inserve biedt geen mogelijkheid om diensten te beheren in het klantportaal. Dus het opzeggen van domeinnamen bijv is niet mogelijk.

Opmerkingen

API logging

In HostFact worden standaard alle API requests gelogd. Omdat Inserve best wat calls doet naar de API, kan het log bestand behoorlijk groot worden wat server problemen kan opleveren. We raden aan om de API logging te minimaliseren of uit te schakelen.