Moneybird

Met de Moneybird integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De producten en debiteuren worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, offertes en projecten gedraaid worden, die daarna als concept-facturen in Moneybird terecht komen.

Ik kan de integratie niet vinden?

Neem met ons contact op via support@inserve.nl. De module moeten wij voor je activeren voor hij zichtbaar is.

Hoe stel ik de integratie in?

Ga daarna naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties > Facturatiepakket.

Klik op 'Koppelen'.

Kies de juiste administratie en klik op 'Toestaan'.

Moneybird is nu gekoppeld. Kies de administratie die je wilt koppelen. Kies 'Synchroniseer ook contactpersonen' als je ook contactpersonen wilt aanmaken. Kies 'Verstuur factuur direct bij exporteren' als je de factuur niet meer handmatig vanuit Moneybird wilt versturen, maar dat automatisch door Inserve wilt laten doen.

Vink het vakje 'Moneybird synchroniseren' aan. De bedrijven zullen dan gevuld worden met de debiteuren, waarbij het Debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar Moneybird, pas deze dus niet aan.

Registreren van gebruikte artikelen

De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:

Registeren van uren

Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:

Factureren

Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule. Voor het volledige proces, zie hier.

De factuur is vervolgens in Moneybird te vinden.