Informer

Met de Informer integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De producten en debiteuren worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, die daarna als concept-facturen in Informer terecht komen.

Ik kan de integratie niet vinden?

Neem met ons contact op via support@inserve.nl. De module moeten wij voor je activeren voor hij zichtbaar is.

Hoe stel ik de integratie in?

Ga naar https://app.informer.eu/settings/api en maak een API sleutel aan door op 'Nieuw' te klikken.

Vergeet de Status niet aan te zetten. Klik op Opslaan. Kopieer de API sleutel.

Ga daarna in Inserve naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties.

Vink het vakje 'Informer synchroniseren' aan, en wacht 5 minuten. De bedrijven zullen dan gevuld worden met de debiteuren, waarbij het Debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar Informer toe, pas deze dus niet aan.

Registreren van gebruikte artikelen

De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:

Registeren van uren

Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:

Factureren

Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule. Voor het volledige proces, zie hier.

Klik na het aanmaken op 'Open externe factuur' en kunt hem direct aanpassen of versturen in Informer: