WeFact
Met de WeFact integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De producten en debiteuren worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, die daarna als concept-facturen in WeFact terecht komen.
Ik kan de integratie niet vinden?
Neem met ons contact op via support@inserve.nl. De module moeten wij voor je activeren voor hij zichtbaar is.
Hoe stel ik de integratie in?
Ga daarna naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties > Facturatiepakket.
Er wordt gevraagd om IP-adressen te whitelisten, dit zijn:
- 185.233.175.201 (IPv4)
- 185.233.175.21 (IPv4)
- 2a0c:eb00:0:f7:185.233.175.201 (IPv6)
- 2a0c:eb00:0:f7:185.233.175.21 (IPv6)
Voeg deze IP's toe bij de API instellingen in WeFact.
Kopieer meteen de API key uit WeFact en plaats deze in het veld API sleutel.
Vink het vakje 'WeFact / HostFact synchroniseren' aan, en wacht 5 minuten. De bedrijven zullen dan gevuld worden met de debiteuren, waarbij het Debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar WeFact toe, pas deze dus niet aan.
Registreren van gebruikte artikelen
De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:
Registeren van uren
Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:
Factureren
Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule. Voor het volledige proces, zie hier.
Klik na het aanmaken op 'Open externe factuur' en kunt hem direct aanpassen of versturen in WeFact:
Maak automatisch ticket aan bij een geaccepteerde offerte
Met het vinkje 'Maak automatisch ticket aan bij een geaccepteerde offerte' aan, wordt een ticket aangemaakt van elke geaccodeerde offerte.
Afhankelijk van de keuze van onderstaande vraag, worden artikelen wel of niet meegenomen. Bij de optie 'Ja', worden geen artikelen meegenomen, omdat de factuur direct in WeFact aangemaakt wordt. Bij de optie 'Nee' worden de offerteregels als gebruikte artikelen aan de ticket gehangen. Deze offerte moet dus niet gefactureerd worden in WeFact omdat deze regels ook via Inserve naar WeFact gestuurd worden.
Na het inladen van de offerte als ticket wordt de offerte gearchiveerd in WeFact door Inserve.
Let op: Zorg dat je het vinkje 'Ja, verplaats de offerte direct naar het archief' uit hebt staan, anders wordt de offerte niet omgezet tot een ticket.