3CX

We stellen gratis een integratie met 3CX beschikbaar met de volgende functionaliteit:

  • Op basis van inkomend telefoonnummer contactpersoon opzoeken in Inserve.
  • In de pop-up in de webclient, app en fysieke toestellen wordt de naam en bedrijfsnaam getoond.
  • Deze wordt direct toegevoegd aan het 3CX adresboek.
  • De klantkaart in Inserve kan geopend worden door op het icoontje te klikken.

Let op: Telefoonnummers met spaties worden niet herkend door de 3CX CRM integratie. Zorg dus dat de telefoonnummers in Inserve geen spaties bevatten.

Inserve API key aanmaken

Creëer een API key In Inserve zodra je als behandelaar bent ingelogd. Klik daarvoor op het Profiel-menu rechts bovenin, en klik op API instellingen.

Maak dan een API sleutel aan, geef hem de naam ‘3CX’ of iets anders duidelijks, klik op ‘Bekijken’ en kopieer de sleutel.

Download xml bestand

Download dit XML bestand. (Rechtermuisknop -> Link opslaan als...)

Log in op het admin paneel van 3CX en ga naar Settings -> CRM Integration:

Daarna kun je het XML bestand uploaden door op Add te klikken:

Daarna moet je het subdomein (dus wat voor inserve.nl staat), en je eerder aangemaakte API sleutel invullen:

Klik daarna op TEST om te kijken of het werkt.

Klantkaart

Standaard zal de klantkaart geopend worden bij een inkomende oproep. Dit is niet altijd wenselijk, zeker niet als de inkomende oproep in een groep terecht komt (dan zal bij iedereen de kaart openen). Beter is om in te stellen dat het openen van de klantkaart een keuze is, door te klikken op het icoontje. Dit moet echter per web client ingesteld worden. Dat doe je door naar Instellingen -> Integratie te gaan, en (niet erg intuïtief) de Integratie op ‘Uit’ zetten:

Dan zal er een icoontje in de web client pop-up te zien zijn:

Als je daar op klikt, wordt de klantkaart in een nieuw tabblad geopend:

Troubleshooting

Mochten de pop-up of het adresboek icoontje niet verschijnen, kan dit komen doordat er al een contact bestaat met hetzelfde telefoonnummer. Als die eerder wordt opgepikt, zit daar niet de URL bij waardoor hij niet de klantkaart opent. Ook als er een mobiel nummer is ingevuld bij een interne lijn, zal die eerst opgepikt worden. Dat herken je aan een gekleurd (rood, geel of groen) blokje rechtsonderin het profiel icoon in de oproepenlijst. Als een contact vanuit Inserve geladen wordt, zal er 'CRM' rechtsonderin staan:

 De beste werkwijze om dit te voorkomen is alle telefoonnummers in Inserve hebben staan, en daarna het adresboek in 3CX leegmaken. Daarna zal 3CX bij elke oproep automatisch het telefoonnummer in de contactenlijst zetten.