Starten met Inserve (5 min)

Met Inserve kun je binnen 5 minuten je service bedrijf op orde hebben. Hier beschrijven we de minimale stappen die nodig zijn om van start te gaan.

Vliegende start (1:48 min)

Uitleg termen

 BeschrijvingVoorbeeld
BedrijfKlant of vestiging van klantCloud BV
Contact-persoonMedewerker van klant met uniek e-mailadresDirk Peters
TicketVerzoek van klant, maar kan ook voor intern zijnWachtwoord resetten
DealVerkoopkans met één of meerdere offertesNieuwe VoIP centrale
TijdAlles wat in uren uitgedrukt kan wordenInstalleren nieuwe software
ActiviteitHet werktype van de tijd wat het tarief bepaaltSupport, niet-facturabel
ArtikelHardware of eenmalige kosten

Laptop, voorrijkosten

 

TaakIets wat ingepland en/of uitgevoerd moet wordenToetsenbord vervangen
AssetHardware, software of ander object wat beheerd wordtMonitor van Piet
ProjectIets wat uit offerte komt of wat langer loopt wordtWifi installatie
ContractKlantafspraak over factureren van urenServicecontract, urenbundel
SLAMonitoring op reactietijd of doplostijdSLA Goud
AbonnementTerugkerende factuurregelsOffice365 abonnement
Factuur

Concept-facturen die klaar staan om te exporteren

 

Werkzaamheden december 2023
BehandelaarMedewerker die kan inloggenBert Janssen de servicedesk medewerker

1. Ticketing

Om te starten met je service business hebben we een mailbox nodig. Wanneer deze koppeling is ingesteld worden van alle binnenkomende mails tickets aangemaakt. De communicatie met de klanten zal ook verlopen via deze mailbox. 

1.1 Koppel je mailbox

Alle zaken omtrent het koppelen is te vinden in onderstaande handleiding. 

 https://docs.inserve.nl/nl/article/mailbox-uitlezen

1.2 Configureer je ticketing (optioneel)

Onder: https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#ticketing

Is het mogelijk om het ticketscherm te configureren naar eigen wens. Denk hierbij een velden die zichtbaar of verplicht moeten zijn. We hebben hier al een hele sterke basis staan, maar dit is compleet naar eigen wens in te richten.

1.3 Stel je handtekening in (optioneel)

https://docs.inserve.nl/nl/article/handtekening 


2. Facturatie (optioneel)

Om de facturatie te automatiseren is het mogelijk om te koppelen met jou boekhoudpakket. Bij de koppeling halen we alle bedrijven, contactpersonen en artikelen naar Inserve.

2.1 Koppel je boekhoudpakket

https://docs.inserve.nl/nl/article/wefact 

2.2 Stel je activiteiten in

https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#invoicing

https://docs.inserve.nl/nl/article/automatische-facturatie 

2.3 Configureer je factuurregels (optioneel)

https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#invoicing

https://docs.inserve.nl/nl/article/automatische-facturatie 


3. Eindklant portaal (optioneel)

Om de facturatie te automatiseren is het mogelijk om te koppelen met jou boekhoudpakket. Bij de koppeling halen we alle bedrijven, contactpersonen en artikelen naar Inserve.

3.1 Stel je eigen domeinnaam in (optioneel)

https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#portal

3.2 Stel je eigen huistijl in (optioneel)

https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#styling


4. Contracten (optioneel)

Leg je klantafspraken vast en automatiseer je facturatie. Jij geeft aan wat de afspraken met de klant zijn, wij zorgen dat alle uren geautomatiseerd op de factuur komen. Of het nu een abonnement is of een strippenkaart, het is allemaal mogelijk.

4.1 Maak contracten aan

https://docs.inserve.nl/nl/article/contractmodule 


5. SLA (optioneel)

Een SLA (Service Level Agreement) wordt gebruikt om gemaakte afspraken met klanten te bewaken én om je eigen dienstverlening te verbeteren. Op alle tickets wordt bijgehouden wanneer de eerste reactie was en wat de oplostijd is (wanneer de ticket gesloten werd). Indien er een SLA actief is, wordt ook bijgehouden hoeveel tijd er nog is voor deze verloopt.

5.1 Maak een SLA aan

https://docs.inserve.nl/nl/article/sla-beheer 


6. Integraties (optioneel)

Leg koppelingen naar bijv. RMM integraties om alle assets te synchroniseren naar Inserve.

6.1 Koppel RMM of telefonie integraties

https://inserve.nl/integraties