Starten met Inserve (5 min)
Vliegende start (1:48 min)
Uitleg termen
Beschrijving | Voorbeeld | |
Bedrijf | Klant of vestiging van klant | Cloud BV |
Contact-persoon | Medewerker van klant met uniek e-mailadres | Dirk Peters |
Ticket | Verzoek van klant, maar kan ook voor intern zijn | Wachtwoord resetten |
Deal | Verkoopkans met één of meerdere offertes | Nieuwe VoIP centrale |
Tijd | Alles wat in uren uitgedrukt kan worden | Installeren nieuwe software |
Activiteit | Het werktype van de tijd wat het tarief bepaalt | Support, niet-facturabel |
Artikel | Hardware of eenmalige kosten | Laptop, voorrijkosten
|
Taak | Iets wat ingepland en/of uitgevoerd moet worden | Toetsenbord vervangen |
Asset | Hardware, software of ander object wat beheerd wordt | Monitor van Piet |
Project | Iets wat uit offerte komt of wat langer loopt wordt | Wifi installatie |
Contract | Klantafspraak over factureren van uren | Servicecontract, urenbundel |
SLA | Monitoring op reactietijd of doplostijd | SLA Goud |
Abonnement | Terugkerende factuurregels | Office365 abonnement |
Factuur | Concept-facturen die klaar staan om te exporteren
| Werkzaamheden december 2023 |
Behandelaar | Medewerker die kan inloggen | Bert Janssen de servicedesk medewerker |
1. Ticketing
Om te starten met je service business hebben we een mailbox nodig. Wanneer deze koppeling is ingesteld worden van alle binnenkomende mails tickets aangemaakt. De communicatie met de klanten zal ook verlopen via deze mailbox.
1.1 Koppel je mailbox
Alle zaken omtrent het koppelen is te vinden in onderstaande handleiding.
https://docs.inserve.nl/nl/article/mailbox-uitlezen
1.2 Configureer je ticketing (optioneel)
Onder: https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#ticketing
Is het mogelijk om het ticketscherm te configureren naar eigen wens. Denk hierbij een velden die zichtbaar of verplicht moeten zijn. We hebben hier al een hele sterke basis staan, maar dit is compleet naar eigen wens in te richten.
1.3 Stel je handtekening in (optioneel)
https://docs.inserve.nl/nl/article/handtekening
2. Facturatie (optioneel)
Om de facturatie te automatiseren is het mogelijk om te koppelen met jou boekhoudpakket. Bij de koppeling halen we alle bedrijven, contactpersonen en artikelen naar Inserve.
2.1 Koppel je boekhoudpakket
https://docs.inserve.nl/nl/article/wefact
2.2 Stel je activiteiten in
https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#invoicing
https://docs.inserve.nl/nl/article/automatische-facturatie
2.3 Configureer je factuurregels (optioneel)
https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#invoicing
https://docs.inserve.nl/nl/article/automatische-facturatie
3. Eindklant portaal (optioneel)
Om de facturatie te automatiseren is het mogelijk om te koppelen met jou boekhoudpakket. Bij de koppeling halen we alle bedrijven, contactpersonen en artikelen naar Inserve.
3.1 Stel je eigen domeinnaam in (optioneel)
https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#portal
3.2 Stel je eigen huistijl in (optioneel)
https://[SUBDOMEIN].inserve.nl/settings#styling
4. Contracten (optioneel)
Leg je klantafspraken vast en automatiseer je facturatie. Jij geeft aan wat de afspraken met de klant zijn, wij zorgen dat alle uren geautomatiseerd op de factuur komen. Of het nu een abonnement is of een strippenkaart, het is allemaal mogelijk.
4.1 Maak contracten aan
https://docs.inserve.nl/nl/article/contractmodule
5. SLA (optioneel)
Een SLA (Service Level Agreement) wordt gebruikt om gemaakte afspraken met klanten te bewaken én om je eigen dienstverlening te verbeteren. Op alle tickets wordt bijgehouden wanneer de eerste reactie was en wat de oplostijd is (wanneer de ticket gesloten werd). Indien er een SLA actief is, wordt ook bijgehouden hoeveel tijd er nog is voor deze verloopt.
5.1 Maak een SLA aan
https://docs.inserve.nl/nl/article/sla-beheer
6. Integraties (optioneel)
Leg koppelingen naar bijv. RMM integraties om alle assets te synchroniseren naar Inserve.
6.1 Koppel RMM of telefonie integraties
https://inserve.nl/integraties
Heb je behoefte aan een langere uitlegvideo? Kijk dan ons webinar Van ticket naar factuur terug. Alle modules komen aan bod: ticketing, assetbeheer, tijdregistratie, automatische facturatie, abonnementen, het planbord, offertes, projecten en het klantportaal. Na deze sessie weet jij precies waar je Inserve voor kunt inzetten.