Het allerbelangrijkste voor een IT dienstverlener, naast tevreden klanten, is dat de uren goed bijgehouden worden. Want als uren niet opgeschreven worden, worden ze ook niet gefactureerd. En als je denkt dat je aan het einde van de dag nog wel weet waar je je tijd aan gespendeerd hebt, zou je het eens een dag bij moeten houden. Je staat te kijken hoe ver je er naast kan zitten. Omdat dit zo belangrijk is, heeft Inserve een timer ontwikkeld, die je zo veel mogelijk helpt bij het niet vergeten van uren registreren.
Als je een nieuwe ticket aan gaat maken, start de timer direct op de achtergrond. Je hoeft dus nergens op te klikken.
Bij het openen van een bestaande ticket wordt ook op de achtergrond de tijd bijgehouden, maar een timer wordt nog niet gestart (dat wil je immers niet altijd). Wel krijg je een herinnering dat je de timer niet moet vergeten.
Als je op de ‘afspeel’ knop klikt, worden in dit geval de 2 minuten die je het ticket al open hebt staan toegevoegd aan de timer, én de timer gaat verder lopen.
De timers worden verzameld op 1 plek en zijn in alle schermen te zien. Dus ook als je de ticket niet open hebt staan. Klik rechts bovenin op Timers en de timer pop-up komt te voorschijn. Je ziet hier (1/2), dat betekent 1 lopende timer, en 2 niet-opgeslagen timers.
In de pop-up kun je timers verwijderen, pauzeren, de uren aanpassen, verder laten lopen en opslaan.
Het opslaan van een timer kan op twee manieren: via de pop-up, en op de ticket detail pagina. In de pop-up kun je op de diskette klikken, en zul je om wat aanvullende informatie gevraagd worden.
Als je het ticket open hebt staan, kun je ook de tijd opslaan door een bericht toe te voegen. Klik in de pop-up op het ticket referentie om er direct heen te gaan. In het ticket kun je een notitie opslaan of een bericht verzenden. Bij het aantal minuten staat standaard het aantal timer minuten ingevuld. Je hoeft alleen nog een korte beschrijving in te voeren. De timer wordt daarna automatisch verwijderd.